21. juni 2026 kl. 09.28

45 år … og dybt taknemmelig ❤️🙏🏻

Jeg har efterhånden gjort det til en tradition at fejre min fødselsdag i Spanien. Min mor har boet hernede de sidste 17 år, og det giver mig mulighed for at få et afbræk fra hverdagens stress og jag. Og efter en meget travl periode med release, optrædener og det at hjælpe andre, havde jeg virkelig brug for at trække stikket og bare være. Den 19. juni 2026 vågnede jeg op til en strøm af skønne fødselsdagshilsner på Facebook, og allerede fra morgenstunden følte jeg mig meget heldig. Da min mor og jeg var klar, gik vi op i den lille landsby, hvor hun bor, og spiste morgenmad. En stille og hyggelig start på dagen. Klokken 11 havde jeg en aftale med min veninde #MaddieHjort, som jeg faktisk har kendt i 27 år. Vi mødte hinanden, da jeg arbejdede på Sams Bar. En dag kom hun ind med sine kolleger, og da hun hørte mig synge “Amazing Grace”, var hun solgt. Senere flyttede hun til Málaga, og i en periode mistede vi kontakten. Men skæbnen ville det anderledes. Da min mor skulle flytte til Málaga i 2009, kom hun hjem og fortalte, at en kvinde ved navn Maddie havde fundet et sted til hende. Da navnet ikke ligefrem er almindeligt, bad jeg hende straks om at vise mig, hvem denne Maddie var. Og ja – det var min Maddie. Hvor er jeg dog heldig. I dag er hun ikke bare en af mine bedste veninder, men også en af de sejeste forretningskvinder, jeg kender. Hun står bag #SunsetAndaluciaRealEstate, og jeg er utrolig taknemmelig for, at hun både er min veninde og min samarbejdspartner. Vi mødtes på stranden ved #BahiaBeachJazzba i #TorredelMar, hvor den søde Annika også var med. En fantastisk kvinde med begge ben solidt plantet på jorden. Og her begyndte forkælelsen for alvor. Min solstol og parasol var pyntet med balloner, flag og fødselsdagssang – og selvfølgelig en enhjørning. Den lille enhjørning skulle vise sig at følge mig gennem hele dagen. 🦄 Timerne fløj afsted med badeture, grin, sange, hyggesnak, cava, ananasjuice og nachos. Og som om det ikke var nok, forkælede Annika mig med den mest fantastiske massage af ryg og hovedbund. Hold op, hvor fik hun løsnet nogle spændinger. Jeg følte mig simpelthen så forkælet. Sidst på eftermiddagen tog jeg hjem til Maddie for at få et bad og gøre mig klar til aftenen. Her stødte min dejlige veninde #AnjaEkstroem til. Anja er en af Danmarks dygtigste fotografer og står bag #AnjaEkstroemAcademy, hvor hun underviser i fotografi. Det var også Anja, der tog billederne til min sang “Knuste Vinger” – billeder, jeg holder utrolig meget af. Derudover er hun et af de mest kreative, livsglade og fantastiske mennesker, jeg kender. Efter lidt hygge på altanen gik turen videre til Asador Viña Málaga, hvor vi mødtes med min mor Vibeke, vores gode venner Pat og Stuart samt Frank. Vi sad udenfor i den lune aftenbrise, mens banner, guldballoner, tiara og selvfølgelig vores trofaste enhjørning 🦄 sørgede for, at ingen var i tvivl om, at fødselaren fyldte 45 år. Under middagen blev jeg forkælet med de smukkeste taler. Først rejste Anja sig og holdt en tale, som både var sød, sjov og rørende. Når folk spørger mig, hvad jeg ønsker mig, svarer jeg ofte: “Vær kreativ.” Derfor rammer det mig ekstra meget, når mennesker lægger kærlighed, humor og kreativitet i deres gaver. Senere holdt #MaddieHjort også en tale, og der blev både grinet og fældet et par tårer. Jeg blev rørt dybt i hjertet. Og selvfølgelig blev det heller ikke en fødselsdag uden en sang fra Monika. Så “Amazing Grace” fik lov til endnu en gang at flyve ud i verden. Efter den dejlige middag besluttede vi os for at fortsætte festen på en karaokebar. Mor, Maddie, Anja og jeg begav os afsted i min mors lille bil – også kendt som “den lille frø” – og efter lidt hjælp fra parkeringsenglen fandt vi en plads. På karaokebaren sluttede den søde Annika sig til os igen. Lige da vi trådte ind, stod en lille kvinde og gav den fuld gas. Kønt var det måske ikke, men sjovt var det bestemt! Vi fandt et bord, hængte enhjørningen op igen og bestilte både drikkevarer og sange. Der blev sunget, grinet og hygget, og vi nød bare hinandens selskab og den dejlige stemning. Omkring klokken et sagde mor og jeg godnat. Men inden vi nåede helt ud, blev vi mødt af en gruppe unge mænd, som fik øje på min tiara. “¡Feliz Cumpleaños!” Og pludselig stod de og sang fødselsdagssang for mig. Mor og jeg smilede, nød øjeblikket og sagde tusind tak. Og selvfølgelig kunne vi ikke forlade stedet uden vores trofaste følgesvend. Så da mor og jeg gik hjem, tog vi enhjørningen med os. 🦄❤️ Sikke en fantastisk afslutning på en vidunderlig dag. Alle de hilsner, den kærlighed, de sange og de lykønskninger, der blev sendt min vej, har rørt mig dybt. Når jeg ser tilbage på min 45-års fødselsdag, føler jeg mig først og fremmest rig. Rig på kærlighed. Rig på venskaber. Rig på mennesker, der gør livet smukt. Tak til alle jer, der var med til at gøre min dag helt uforglemmelig. ❤️🙏🏻 Og ja … Nu er jeg 45 år. Men jeg kan jo heller ikke lave det om. ❤️🦄👑🙏🏻 #MaddieHjort #SunsetAndaluciaRealEstate #BahiaBeachJazzba #TorredelMar #AnjaEkstroem #AnjaEkstroemAcademy #KnusteVinger #Taknemmelig #45År #FelizCumpleaños